دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

7 نکته ای که باید هنگام انتخاب طراح آرم به آنها توجه کنید

لوگو بهترین شاخصی که شما را از رقبا متمایز می سازد.

همکاری با یک طراح لوگو که کاملاً مناسب شما و تجارت شما باشد ، نیمی از تلاش برای دستیابی به یک هویت تجاری عالی است.

سفر راه اندازی کسب و کار شما می تواند یک سفر پرتنش باشد. من آن را نیز پشت سر گذاشته ام و می دانم که چقدر می تواند در این امر دخیل باشد. کارهای خاصی وجود دارد که یک طراح خوب برای شما انجام خواهد داد. در اینجا همان چیزی است که من توصیه می کنم برای داشتن استرس در هنگام طراحی آرم ، از شما صرفه جویی کند.

1. انتخاب یک طراح که کار متفاوت

2. نیازهای لوگوی خود را به یک بردار

3. آرم شما باید تنها در 1 رنگ کار

4. شما باید در مورد فونت صدور مجوز گفت

5. شما باید دستورالعمل های آرم دریافت

6. نیازهای لوگوی خود را به سازگار باشد

7. در مورد روند طراحان اطلاعات کسب کنید

1. طراحي را انتخاب كنيد كه كار متنوعي داشته باشد

هنگام سفارش دادن به یک طراح برای ایجاد یک آرم برای شما ، نمونه کارهای آنها را از نزدیک مشاهده کنید.

برخی از طراحان سبک خاصی دارند که دوست دارند هنگام ایجاد آرم از آن استفاده کنند. سبک خاص آنها ، حتی اگر شخصاً آن را دوست داشته باشید ، ممکن است برای آرم کسب و کار شما مناسب نباشد. شما بهتر است به دنبال طراح باشید که نمونه کارهایی داشته باشد که نشان دهد آنها می توانند سبک خود را متناسب با آنچه برای طراحی آرم شما لازم است انطباق دهند.

طراحانی که سبد متنوعی از سبک های طراحی دارند ، بر اساس تحقیقات و درک قوی از تجارت و مخاطبان مشتری های خود ، آرم ایجاد می کنند.

2. آرم شما باید بردار باشد

از آرم شما در شرایط مختلفی استفاده می شود. از یک نماد کوچک وب سایت گرفته تا علائم بزرگ ساختمان و گرافیک خودرو ، آرم شما باید بسیار مقیاس پذیر باشد.

نه اینکه شما را درگیر جزئیات فنی کند ، بلکه اساساً یک گرافیک برداری را می توان در هر اندازه و بدون افت کیفیت مقیاس بندی کرد. اما برخی از طراحان (آماتور) آرم هایی را در قالب bitmap رستر درست می کنند که در مورد تغییر اندازه خیلی خوب نیست.

آیا تا به حال سعی کرده اید یک تصویر یا عکس را در رایانه خود بزرگ کنید و کاملا مبهم و مبهم باشد؟

خب ، این اتفاق در مورد لوگوی شما نیز خواهد افتاد ، اگر به شما فقط به عنوان یک بیت مپ شطرنجی و نه به عنوان بردار ، آرم خود را بدهید.

3. آرم شما باید فقط در 1 رنگ کار کند

هنوز هم مواردی وجود دارد که شما نیاز دارید آرم خود را فقط در یک رنگ نشان دهید. به عنوان مثال ، کالاهای تبلیغاتی مانند خودکار و حلقه های کلیدی اغلب می توانند به یک گزینه چاپ 1 رنگ محدود شوند.

آرم شما برای طراحی خود نباید به رنگ ، شیب یا جلوه های دیگر متکی باشد. اگر اینگونه باشد ، می توانید دریابید که در یک رنگ مشاهده شده ، ناگهان آرم شما بسیار بد به نظر می رسد.

به عنوان یک قاعده ، وقتی شروع به کار بر روی مفاهیم آرم برای مشتری می کنم ، فقط سیاه و سفید کار می کنم. به این ترتیب می توانم مطمئن شوم که شکل و فرم آرم قبل از معرفی رنگ به طرح کار می کند.

نمونه هایی از آرم با استفاده از تمام رنگ و 1 رنگ

4- باید در مورد مجوز قلم به شما گفته شود

به همان روشی که تصاویر و عکس های سهام شما را ملزم به خرید مجوز می کند تا بتوانید از آنها در طراحی ها و بازاریابی خود استفاده کنید ، همینطور قلم ها نیز این کار را انجام دهید.

برای اینکه یک طراح از قلم خاصی به عنوان بخشی از طراحی آرم استفاده کند ، باید از نظر قانونی اجازه این کار را داشته باشد. این به معنای اطمینان از پرداخت هزینه هرگونه مجوز است و در واقع مجوز قلم امکان استفاده از آن را در طراحی لوگو فراهم می کند. همه فونت ها اجازه استفاده در طرح های آرم را ندارند.

اگر قلم خاصی وجود دارد که دوست دارید از آن استفاده شود و طراح مجوز آن قلم را ندارد ، لازم است هزینه آن قلم به هزینه پروژه اضافه شود.

اگر نمی خواهید از قلم دارای مجوز تجاری به عنوان بخشی از طراحی لوگو استفاده شود ، باید در ابتدا این موضوع را به طراح خود اطلاع دهید.

اگرچه آگاه باشید ، این امر با بستن بسیاری از قلم های سطح حرفه ای به طراح شما ، روند طراحی را محدود می کند.

پس از ایجاد آرم ، اگر قصد استفاده از آن قلم را در مناطق دیگر مارک تجاری خود دارید که متن قابل ویرایش است ، مانند وب سایت ها و اسناد PDF ، باید مجوز اضافی را خریداری کنید. اگر از قلم فقط در آرم استفاده شود ، مجوزهای اضافی لازم نیست.

5. شما باید دستورالعمل های آرم را دریافت کنید

مواردی پیش می آید که شما نیاز دارید چیزی از نظر بازاریابی یا تبلیغات برای تجارت خود ایجاد کنید و باید آرم خود را به یک طراح دیگر تحویل دهید.

پس از صرف وقت و هزینه برای ساخت یک آرم عالی ، آخرین چیزی که می خواهید این است که طراح دیگری آرم شما را قصاب کند. این جایی است که دستورالعمل های سبک ارائه می شوند. اینها ممکن است رهنمودهای آرم یا رهنمودهای تجاری نامیده شوند ، اما در اصل همان چیزها هستند.

سند رهنمودها به عنوان کتاب مقدس برای آرم شما عمل می کند. به شما اجازه می دهد طراحان دیگر هنگام استفاده از آرم شما را در طرحی استفاده کنند. آنها را از فاصله ، اندازه ، تایپوگرافی ، رنگ همراه با برخی از بایدها و نبایدها آگاه می کند.

6. آرم شما باید سازگار باشد

ممکن است آرم شما به شکل مستطیلی بسیار جذاب به نظر برسد ، اما اگر بخواهید از آن در داخل مربع استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

مطمئناً نمی خواهید آن را له کنید تا متناسب باشد ، زیرا به نظر عالی نمی رسد. شما همچنین نمی خواهید لبه ها را بردارید زیرا به این ترتیب قسمت هایی از هویت خود را از دست می دهید.

چند بار دیده اید که آرم های شرکت به عنوان عکس پروفایل در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی استفاده شود که مشخصاً برای کار در شکل مربع یا دایره طراحی نشده است اما به هر حال از آن استفاده کرده اند؟ وحشتناک به نظر می رسد ، درست است؟

طراح شما باید بتواند آرم شما را در چند طرح مختلف ارائه دهد که می توانید برای شرایط مختلف استفاده کنید. حداقل باید گزینه stacked / portrait و گزینه inline / horizont را داشته باشید.

7. در مورد روند طراحان اطلاعات کسب کنید

آیا واقعاً می خواهید بفهمید آیا این طراح مناسب شماست؟ بهترین راه برای انجام این کار سوال از آنها در مورد روند طراحی لوگو است.

با پرسیدن روند آنها ، می توانید بفهمید که آیا طراح قصد دارد تمام مراحل لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که لوگوی شما نه تنها یک طراحی عالی است ، بلکه مناسب نیازهای شما و تجارت شما است.

یک طراح آرم حرفه ای هنگام ارائه یک طرح آرم جدید ، زمان قابل توجهی را به مرحله تحقیق اختصاص می دهد. با آگاهی از هرچه بیشتر آنها در مورد اهداف و اهداف خود ، صنعت و مخاطبان هدف شما ، می توانند لوگویی بسازند که مناسب نیازهای شما باشد.

7. در مورد روند طراحان اطلاعات کسب کنید

این وقتی که می خواهید طراح جدید آرم را سفارش دهید ، این یک چک لیست کامل نیست ، اما به نظر من 7 مورد از مهمترین موارد است.

تصمیم خود را برای کار با یک طراح صرفاً بر روی کیفیت طراحی آرمها تصمیم نگیرید. فرآیند طراحی و محصولات تحویلی که دریافت خواهید کرد به همان اندازه برای یک پروژه موفق طراحی لوگو مهم هستند. با در دست داشتن همه این موارد می توانید مطمئن باشید که هوشمندانه وقت و پول خود را سرمایه گذاری می کنید و پشیمانی خریدار را رد می کنید.

اگر پروژه طراحی آرم دارید که مایلید در مورد آن بحث کنید ، لطفاً با آرمکده تماس بگیرید  و من خوشحال می شوم که در مورد گزینه های همکاری با یکدیگر بحث کنم.

خلاق باشید!