دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

4 لوگوی اصلی و نحوه استفاده از آنها

اگرچه ایجاد یک نام تجاری باید واقعاً هیجان انگیز باشد ، اما اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، می تواند کمی ترسناک و گیج کننده نیز باشد. با فرض اینکه شما قبلاً می دانید شرکت شما چه نامیده می شود و چه کاری انجام می دهد (امیدواریم چنین باشد) ، طراحی لوگوی شما معمولاً مرحله بعدی است. به نظر ما ، چهار نوع لوگو اصلی وجود دارد و تصمیم گیری در مورد نام تجاری شما گامی قوی در جهت درست است!

شرکت آرمکده در زمینه طراحی آرم و لوگو سابقه درخشانی دارد و شما می‌توانید برای دیدن نمونه کارها و آگاهی از هزینه طراحی لوگو با مشاورین این شرکت تماس بگیرید.

1. علامت حروف

آرم برجسته تایپوگرافی است و منحصراً از حروف اولیه یک شرکت یا مارک تشکیل شده است و به همین دلیل ، به عنوان مونوگرام نیز شناخته می شود. مثالها شامل ناسا ، آی بی ام ، سی ان ان … شما ایده را می گیرید!

اگر نام شرکت شما یک لقمه است ، مطمئناً باید از علامت حروف استفاده کنید. آیا واقعاً هربار که به یک کانال تلویزیونی یا ایستگاه رادیویی اشاره می کنید ، می گویید “شرکت پخش بریتانیا”؟ از آنجا که آنها اغلب از تعداد محدودی از کاراکترها تشکیل شده اند ، نشان نامه ها همیشه واضح و خوانا هستند ، حتی اگر در تلفن همراه یا کارت ویزیت کوچک شوند. همیشه خوب است که مونوگرام یک کلمه مرتبط را نیز بنویسد!

مهمترین اشکال استفاده از نشان تجاری این است که اگر شما در حال ایجاد یک نام تجاری اصلی هستید ، ایجاد چیزی متمایز دشوار است و اغلب مردم می توانند حدس بزنند که شرکت واقعاً چه کار می کند یا چه چیزی را نشان می دهد (به معنای واقعی کلمه و استعاره). در این مورد ، همیشه در نظر گرفتن یک علامت ترکیبی (شماره 3 را ببینید) یا فقط نام تجاری کامل را در جایی زیر برای تقویت ذکر کنید.

2. علامت کلمه

همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، علامت کلمه بر اساس تایپوگرافی است و معمولاً بر روی نام شرکت یا نام تجاری تمرکز می کند. این اغلب ساده ترین روش است ، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های معروف از علامت کلمات استفاده کرده اند-گوگل ، فیس بوک ، کوکاکولا ، دیزنی و برخی دیگر.

علامت گذاری کلمات می تواند راهی موثر برای شفاف سازی و خوانایی لوگوی شما باشد ، به ویژه اگر نام تجاری متمایز یا اصلی دارید. انتخاب تایپوگرافی در غیاب عناصر تصویری بسیار مهم است ، بنابراین مطمئن شوید چیزی را انتخاب کنید که نمایانگر دقیق شرکت شما باشد. اگر Comic Sans را انتخاب کرده اید ، ممکن است بخواهید دوباره فکر کنید… اگر نام یک شرکت واقعاً طولانی دارید ، به نوع آرم شماره 1 مراجعه کنید. علامت کلمات برای شما مناسب نیست!
3. مارک تجاری
برخلاف دو نوع اول لوگو ، علامت تجاری (که به عنوان علامت تصویری نیز شناخته می شود) متن را به طور کامل رها می کند. سیب اپل ، swoosh نایک و پرنده توییتر همه نمونه هایی از مارک های تجاری نمادین هستند.همانطور که مثالهای بالا نشان می دهد ، برای شرکتهای معروف بین المللی ، علامت تجاری می تواند راه خوبی برای فراتر رفتن از زبان و اطمینان از این باشد که شما در سراسر جهان فوراً قابل تشخیص هستید. بهترین آنها ساده هستند و به عنوان نمادهای برنامه و تصاویر نمایه در عصر دیجیتال رشد می کنند. آنها همچنین اغلب در انتقال ویژگیهای انتزاعی یا احساسی شرکت شما بهتر از لوگوهای تایپی هستند - تصاویر هزار کلمه صحبت می کنند!
اگر شرکت شما فاقد شناخته شدن نام تجاری است ، علائم تجاری احتمالاً ایده بدی است. نماد شما ممکن است عالی به نظر برسد و نمایانگر شرکت شما باشد ، اما اگر هیچ کس نمی داند متعلق به کیست ، تا حد زیادی بی فایده است. شاید باید اطمینان حاصل کنید که علامت تصویری شما (حداقل گاهی اوقات) با نوعی مانند نام شرکت شما همراه است. برای آن نوع لوگو نیز باید نامی وجود داشته باشد ، مگر نه؟
 
4. علامت ترکیبی
 این بهتر است آخرین نوع اولیه لوگوی ما از علامت تجاری در کنار علامت کلمه یا حروف استفاده می کند. این احتمالاً رایج ترین مورد استفاده است و نمونه های شناخته شده شامل Adidas ، Mastercard و British Steel هستند.
بدون شک بهترین علامت از هر دو جهان ، علامت ترکیبی وضوح تایپوگرافی و جذابیت بصری یک نماد را ارائه می دهد. یک علامت تصویری خوب می تواند یک علامت کلمه متوسط ​​را تقویت یا ارزش آن را افزایش دهد و یک نام تجاری خوب می تواند به علامت تجاری گیج کننده یا بی معنی شفاف سازی کند. این باعث می شود علائم ترکیبی برای مارک های جدید و تأسیس به طور یکسان ایده آل باشد.
 از سوی دیگر ، با ترکیب نوع و علامت تجاری ، شما لزوماً یک لوگوی بزرگتر و پیچیده تر ایجاد می کنید. در نتیجه ، استفاده از علائم ترکیبی اغلب در مجموعه ای از مطالب بازاریابی دشوار است - احتمالاً از آنها به عنوان تصویر نمایه خود در فیس بوک استفاده نمی کنید. این می تواند به شما کمک کند اگر بتوانید از عناصر تصویری و تایپی علامت ترکیبی خود به طور مستقل و بدون از دست دادن معنی زیاد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *