دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

عوامل شکست برندهای تجاری بزرگ و درس هایی که باید از آنها بگیریم

در اینجا همیشه نام تجاری شکست خورده است ، اما در عصر دیجیتال ، عدم رضایت عمومی می تواند سریعتر از همیشه ایجاد شود. برخی از ناکامی های نام تجاری افسانه ای شده اند: عطرهایی با موضوع موتور ، لوگوهای ناخوانا و مهارت های Super Bowl وجود دارد ، در حالی که یک کمپین تاسف بار سیلاب چسبناکی را در خیابان های نیویورک به دنبال داشت. در اینجا راهنمای ما برای بزرگترین و بدترین نام تجاری شکست خورده در تاریخ است.

آرمکده علاوه بر هویت برند و و برندینگ در زمینه طراحی آرم و لوگو نیز فعالیت می کند. شما می توانید برای سفارش طراحی لوگو و آگاهی از قوانین طراحی لوگو به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.

 
چرا نام تجاری شکست می خورد مهم است
شکست نام تجاری واکنش های شدیدی را برانگیخته است. برخی از افراد ممکن است احساس کنند به دلیل محصولی که دیگر ارزش های آنها را نشان نمی دهد ، به آنها خیانت شده است ، در حالی که برخی دیگر از دیدن یک شرکت بزرگ در اندازه کوچک خوشحال می شوند.
اما سابقه نام تجاری تنها در مورد تظاهرات عصبانی یا بازنشرهای شاد نیست. اینها استراتژی هایی بودند که شرکت ها به آن اعتقاد داشتند و در مواردی میلیون ها دلار برای آن هزینه کردند. اما آنها هدف خود را از دست دادند و در نهایت باعث شدند نام تجاری آنها ناخوشایند ، ریاکارانه یا کاملاً گیج به نظر برسد. اگر محصول یا کمپین جدیدی را راه اندازی می کنید ، این اشتباهات بزرگ به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چگونه محصول خود را به بازار عرضه کنید-و یاد بگیرید که چه کارهایی را نباید انجام دهید.
پپسی و نورث فیس وارد بحث و جدل شدند
متصل کردن واگن خود به یک هدف برجسته می تواند راهی عالی برای تبدیل نام تجاری شما به مکالمه باشد. اما اگر پیاده روی نمی کنید ، ممکن است صحبت شما کمی خالی به نظر برسد.
اندکی پس از آنکه اعتراضات Black Lives Matter شهرهای آمریکا را فرا گرفت ، پپسی یک آگهی تبلیغاتی در سال 2017 را فیلمبرداری کرد که در آن کندال جنر از خطوط اعتراض خیابانی عبور می کند تا به یک افسر پلیس یک قوطی پپسی بدهد. به زودی فراخوان هایی برای تحریم این برند به گوش رسید و ناظران خاطرنشان کردند که جنر کلاه گیس خود را قبل از پیوستن به اعتراض به یک زن سیاه پوست منتقل می کند و از خود می پرسند که آیا دهه ها ظلم و ستم نژادی و خشونت واقعاً توسط یک مدل با قوطی سرد پاپ حل می شود یا خیر.
سپس در سال 2019 ، North Face تصاویری از مدلهایی را پوشید که لباسهای بیرونی خود را در همه جا از کوههای اسکاتلند گرفته تا پارکهای ملی برزیل پوشیده بودند و در صفحات متعدد ویکی پدیا قرار داد. نتیجه: وقتی مردم برخی مکان ها و فعالیت ها را جستجو کردند - در سایتی که با استقلال آن مشخص شده است - در وسط یک کمپین روابط عمومی قرار گرفتند. ویکی پدیا و کاربران آن سرگرم نشدند و نورث فیس این کمپین را لغو کرد و با صدور بیانیه ای اظهار تاسف کرد و گفت که آنها "عمیقا" به ماموریت ویکی پدیا اعتقاد دارند و "به خاطر فعالیتی که با این اصول مغایر است" عذرخواهی می کنند.
البته مشکل این بود که اقدامات آنها نشان می داد که احترام چندانی برای موضع گیری تحریریه ویکی پدیا ندارند. آنها نیز مانند پپسی با موضوعی در سطح بسیار درگیر شده بودند و فاصله بین پیام تقوایی آنها و تاکتیک های دنبال کردن سود آنها را احمقانه نشان می داد.
یادگیری: پیوند دادن نام تجاری شما با دلیلی که از قبل با آن ارتباط عمیقی دارید ، یک چیز است ، اما اگر مردم ریاکاری را احساس کنند ، در جایی که به درد شما بخورد ، به شما ضربه می زنند 
لوگوها اشتباه رفتند: المپیک لندن و شکاف
یک لوگو در مرکز برند قرار دارد. چه کسی می تواند فرهای تزئینی کوکاکولا یا میوه گاز گرفته اپل را فراموش کند؟ هنگامی که لوگوها کار می کنند ، آنها کیمیاگری مدرن هستند و ترکیبات تجاری و طراحی تیز را ترکیب می کنند. اما وقتی کار نمی کنند ، آشفتگی گیج کننده و اغلب بسیار گران هستند.
به گفته مدیر اجرایی آژانس مارک ولف اولینز ، ایج نووکوری ، لوگوی المپیک 2012 لندن ، که می خواست "مردم را در المپیک تجدید نظر کند ، به گونه ای دیگر در مورد آنها فکر کند" را در نظر بگیرید. لوگوی طراحی شده توسط Wolff Olins مطمئناً چیزی را مختل کرد ، اما مسلماً این توانایی مردم در خواندن بود: در حالی که بازی ها خوب پیش می رفت ، لوگو یک آشفتگی تنگ و زشت بود.
تغییر نام تجاری Gap 2010
نشان جدید Gap 2010 از طریق Wikipedia Commons یک هفته به طول انجامید
نام تجاری المپیک لندن حداقل طرفداران زیادی دارد ، اما تلاش غول پوشاک Gap برای تغییر نام تجاری آنقدر پایین آمد که در عرض یک هفته عقب نشینی کرد. این شرکت لوگوی قدیمی خود را-یک نشان ساده و تمیز در جعبه که با خط Ts و شلوارهای جین کلاسیک خود صحبت می کرد-ورق زد و جایگزینی را که Helvetica روی یک جعبه آبی کوچک که "شرکت حسابداری ناشناس" را فریاد می زد ، قرار داد. گفته می شود که توسعه و تغییر لوگو 100 میلیون دلار برای گپ هزینه داشته است 
یادگیری: اختلال می تواند ثابت بماند: بهترین لوگوها بیشتر از آنکه فقط سبک های فعلی را مورد استفاده قرار دهند یا سعی کنند یک برند را به سمت دیگری بکشند ، با نقاط قوت و میراث مارک ها صحبت می کنند.
همبرگر ، دوچرخه و شناخت مشتریان خود
در سال 2013 ، برگر کینگ که مشتاق خوردن غذای سالم به رستوران های خود بود ، Satisfries را به منوی آنها معرفی کرد. به لطف خمیر کمتر متخلخل ، Satisfries نسبت به سیب زمینی سرخ کرده استاندارد 30 درصد کالری کمتری داشت. اما ترکیبی از قیمت بالاتر ، نام پیچ خورده زبان و این واقعیت که بیشتر بازدیدکنندگان Burger King به دنبال غذای سالم نبودند ، محصول جدید را محکوم کردند. این کار با یک کمپین احتمالی رسانه های اجتماعی که از هشتگ "WTFF" استفاده می کرد-که به معنی "سرخ کرده فرانسوی" بود ، کمک کرد ، اما توسط توییت های کمتر دوستدار رستوران خانوادگی غرق شد.
خرابی همبرگر لوکس آرچ
خرابی همبرگر Arch Deluxe از تبلیغ از طریق ویکی پدیا
آنها اولین زنجیره ای از فست فودها نبودند که سعی کردند مخاطبان پیچیده تری را به خود جلب کنند: در سال 1996 ، مک دونالد با یک کمپین بازاریابی گسترده که توسط Arch Deluxe هدایت می شد ، به دنبال جذب مشتریان بزرگسال باهوش بود. "همبرگر با طعم بالغ" با کمپینی تبلیغ شد که بر "مخفی" سس خردل و سس مایونز و مواد اولیه درجه یک تمرکز داشت. اما در حالی که این روزها همبرگرهای درجه یک تجارت بزرگی هستند ، این محصول برای رستورانی مناسب خانواده که مشتریانش از غذاهای قدیمی با قیمت رقابتی قدردانی می کردند ، مناسب نبود. هزینه این کمپین 300 میلیون دلار برای مک دونالد بود. Arch Deluxe تا سال 2000 به طور کامل حذف شده بود.
این غذاهای فست فودی فقط نوک کاهو کوه یخی هستند. مارک های دیگر که اشتهای بازار هدف خود را برای محصولات جدید اشتباه خوانده اند عبارتند از: اسلحه اسمیت و وسون ، که به طور مختصر دوچرخه کوهستانی می فروختند ، و سازندگان برجسته موتورسیکلت هارلی دیویدسون ، که چندین بار در ساخت عطر تلاش کردند. 
یادگیری: تنوع می تواند زمینه های سودآوری جدیدی را باز کند ، اما عدم پایبندی به آنچه در آن مهارت دارید خطرناک است. اگر محصولات جدید بر خلاف شخصیت برند شما باشد ، مشتریان وفادار ممکن است احساس سردرگمی یا ناامیدی کنند.
منبع: https://en.99designs.nl/blog/logo-branding/branding-fails/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *