دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تاریخچه لوگوی مرسدس بنز

این نگاهی است به لوگوی مرسدس بنز و تاریخچه این شرکت
ستاره سه پر نقره ای لوگوی مرسدس بنز یک گنج بین المللی است. مصرف کنندگان از هر قاره جهان کیفیت خودروهایی را که فقط غول های خودروسازی آلمانی می توانند آن را تجربه کرده و لذت برده اند. سود حاصل از فروش آنها در سراسر جهان به میلیاردها دلار می رسد.
با این حال، لوگوی سه نقطه‌ای مرسدس که اکنون معروف است، یک کار طولانی مدت در حال پیشرفت بود که بیش از 100 سال پیش آغاز شد. امروز نگاهی دقیق‌تر به لوگوی مرسدس بنز، نحوه رشد این شرکت و نحوه رشد لوگو همراه با آن می‌اندازیم. برای طراحی آرم و آگاهی از قیمت طراحی لوگو به آرمکده مراجعه کنید.
بیایید به گذشته نگاه کنیم و دریابیم که مرسدس بنز چگونه به عنوان یک شرکت شروع به کار کرد و آنها به قدرتی تبدیل شدند که امروز می شناسیم.
تاریخچه مرسدس بنز
 
1888: تولد اولین خودروی مرسدس بنز
 
بدون اختراعات خاص، کامپیوتر، هواپیما، و البته خودرو - یک فصل ضروری در تاریخ حمل و نقل، جهان واقعاً آن چیزی که امروز است، نخواهد بود. مردم سریع‌تر از جایی به مکان دیگر می‌رسند و می‌توانند با خیال راحت سفر کنند. اسب ها به زودی تبدیل به چیزی از گذشته شدند.
 
با این حال، به همان اندازه مهم، ذهنیت لودیت ها را که مخالف فن آوری جدید و روش های جدید تفکر بودند، تغییر داد. یکی از پیشگامان تغییر طرز فکر، شخصی به نام کارل بنز، یکی از صاحبان شرکت مرسدس بود.
 
تاریخ اختراع اولین خودروی بنزینی را در سال 1885 به کارل بنز نسبت داده است. عمومی.
 
همسر کارل، برتا بنز، مسئول نمایش وسیله نقلیه به جهان است. در 12 آگوست 1888، او یک سفر نمادین از مانهایم، Pforzheim انجام داد. او به همه شک‌ها و مخالفان ثابت کرد که یک خودرو می‌تواند مسافت‌های طولانی را طی کند، که طرز تفکر مردم را در مورد سفر با ماشین متحول کرد.
 
این سفر به عنوان رویدادی که برند مشهور جهانی مرسدس بنز را ایجاد کرد، در افسانه های خودرو ثبت شد. امروزه مرسدس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در سطح جهان است و اولین انتخاب میلیون ها نفری است که می خواهند با یک خودروی لوکس سفر کنند.
 
تاریخچه مرسدس بنز
محبوبیت بی‌شمار سفر تاریخی برتا بنز، جهان را مجذوب خود کرد و علاقه بین‌المللی به فناوری خودرو در اوج خود بود. این هیجان منجر به همکاری عالی بین دو غول بزرگ خودروسازی آلمان در آن زمان شد.
 
در سال 1883 بنز و سی توسط کسی جز کارل بنز راه اندازی شد و او در رقابت شدید با دایملر موتورن گسلشافت (DMG) بود. پس از یک سال سرخوردگی، این دو شرکت ارزش را در دیدگاه های یکدیگر دیدند و در سال 1926 تحت نام مرسدس بنز دست به دست هم دادند. جنگ جهانی اول کسب‌وکارهای آلمانی را از نظر مالی فلج کرده بود، اما مرسدس بنز تازه‌تأسیس قرار بود صنعت خودروسازی آلمان را با ذوق آغاز کند.
 
ادغام DMG و Benz & Cie
 
ترکیب این دو شرکت عظیم، آغاز دوره جدیدی از تولید خودروهای لوکس بود که روزی به نشانه کیفیت بالا در جهان تبدیل خواهد شد. این شرکت در دهه‌های 50 و 60 شکوفا شد و به یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی روی زمین تبدیل شد.
 
مرسدس بنز به شعار خود مبنی بر "بهترین یا هیچ" وفادار بود، این شرکت با سری خودروهای لوکس خود که از نظر طراحی عالی و عملکرد عالی بودند، جانشین هر یک از رقبای خود شد.
 
 
 
اقتصاد آلمان به شدت تنظیم شده بود و در پایان جنگ جهانی اول به شدت آسیب دید. مصیبت این کشور تا جنگ جهانی دوم ادامه یافت و بسیاری از شرکت‌های آلمانی به شکل غرامت‌هایی متحمل شدند که نیروهای متحد آنها را از طریق جامعه ملل پرداخت کردند.
 
با در دست داشتن کارل بنز و گوتلیب دایملر، مرسدس بنز پس از جنگ جهانی دوم و پایان رژیم نازی به اوج موفقیت دست یافت. رونق اقتصادی در آلمان پس از جنگ و جهانی شدن مرسدس به رشد سریع آن کمک کرد.
 
در سال 1954، غول خودروسازی بار دیگر به راه های سودآور بازگشت و در دهه 50 و 60 به رشد خود ادامه داد. رشد فوق العاده این شرکت منجر به گسترش آن در عرصه بین المللی شد و مرسدس بنز شروع به تبدیل شدن به نامی شناخته شده در سطح جهانی کرد. امروزه آنها وسایل نقلیه را در دویست کشور مختلف با دوازده نام تجاری دیگر می فروشند.
 
مرسدس بنز با ارزش برند 47.83 میلیارد دلار آمریکا دومین برند با ارزش جهان است.
 
تاریخچه لوگوی مرسدس بنز
ما بقیه تاریخچه این شرکت بزرگ را بعداً توضیح خواهیم داد، اما ابتدا، بیایید در لوگو بررسی کنیم. لوگوی مرسدس یکی از شناخته شده ترین برندها در سراسر جهان است. طراحی لوگوی معروف نشان دهنده اخلاق حرفه ای، صداقت و میراث غنی شرکت خودروسازی است.
 
بیایید نگاهی به تاریخچه لوگوی مرسدس بنز بیندازیم که یکی از مشهورترین برندهای جهان به حساب می‌آید و چگونه عناصر طراحی با هم ترکیب شدند.
 
شکل لوگو
 
ستاره سه پر در لوگوی مرسدس بنز به چشم می خورد. سه نقطه از مثلث سه شاخه نشان دهنده قدرت سه نیروی عنصری روی زمین است - زمین، هوا و دریا.
 
تصاویر تیز و براق در چشمان خیره کننده به نظر می رسند. این ماهیت واقعی شخصیت برند مرسدس بنز را منتقل می کند و نگاه آینده نگرانه جاه طلبی های شرکت ها را برای زمانی درخشان و موفق در پیش رو نشان می دهد.
 
رنگ لوگو
 
مرسدس به درستی از سایه نقره ای متالیک در هویت شرکتی خود استفاده می کند. گفته می شود که نقره ای رنگ مورد علاقه نخبگان در سلطنت آلمان است، به همین دلیل است که از این رنگ برای برند مرسدس بنز استفاده می شود که نشان دهنده طرز فکر شرکت بزرگ آنها است.
 
ستاره نقره‌ای سه‌پر مرسدس به اندازه تصویر M زرد مک‌دونالدز نمادین است و تا به امروز یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای جهان باقی مانده است.
 
فونت لوگو
 
فونت‌ها در نور شرکتی ایجاد شده‌اند و به طراحی ظاهری پیچیده می‌دهند و همچنین با رنگ نقره‌ای براق نماد به طرح می‌بخشند و واقعاً شخصیت طراحی لوگوی مرسدس بنز را منعکس می‌کنند.
 
1902: اولین لوگوی مرسدس بنز
 
در سال 1902، مرسدس نام "مرسدس" را برای نشان دادن امپراتوری تجاری خود ثبت کرد و اولین هویت برند خود را ایجاد کرد. لوگو در آن زمان فقط عنوان را نشان می داد، تصاویر سه نقطه بعداً به وجود می آمد. طراحی فونت در عین حال ظریف و پیچیده به نظر می رسید.
 
1909: لوگوی معروف ستاره سه پر
 
پس از هفت سال، مرسدس تصمیم گرفت لوگوی نمادین و شناخته شده ستاره سه پر را اضافه کند. سال 1909 شاهد خلق نماد معروفی بود که از آن روز تا به امروز به صنعت خودروسازی ادامه داد.
 
گوتلیب دایملر زمانی که یک کارت پستال برای همسرش نوشت و اولین طرح خام را کشید، این لوگو را ایجاد کرد. او همچنین پیش بینی کرد که این لوگو موفقیت بزرگی را برای شرکت در آینده به ارمغان می آورد و سکوی پرشی را به ارتفاعات خارق العاده ای خواهد رساند. او اشتباه نمی کرد
1916: لوگوی جدید مرسدس بنز با چهار ستاره در رینگ
 
در سال 1916، یک طراحی مجدد در لوگو انجام شد - چهار ستاره سه نقطه ای مجزا ستاره اصلی را احاطه کرده اند و نام شرکت در پایین دیده می شود. این نشان، هویت برند مرسدس برای دهه بعد باقی ماند.
 
1926: طراحی جدید با تاج گل لورل
 
در سال 1926، برای تلفیق هویت برند هر دو کسب و کار، یک تاج گل به طرح اضافه شد. این تاج گل زمانی بخشی از نشان موتورهای Benz & Cie بود و زمانی که آنها با Daimler-Benz AG ادغام شدند، تصمیم به اضافه کردن تاج های گل گرفته شد. این یک لوگوی جدید را تشکیل داد که نام هر دو شرکت را درج کرده بود.
 
2008: طراحی لوگوی نقره ای که پیچیده تر به نظر می رسید
 
 
 
رنگ نقره ای از زمانی که مرسدس در سال 1934 در گرندپری نوربرگ رینگ شرکت کرد، که اولین مسابقه گرندپری در تاریخ بود، با مرسدس همراه است. در آن روزها، خودروهای باکیفیت گرندپری مرسدس بنز به عنوان «پیکان‌های نقره‌ای» شناخته می‌شدند و این سنت نقره‌ای را به عنوان رنگ اصلی انتخابی این شرکت آغاز کرد. این سنت زمانی ادامه یافت که نقره ای به رنگ نشان دهنده این برند برای مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک در سال های 1954 و 1955 تبدیل شد.
 
خود لوگو به رنگ آبی اصلی خود باقی ماند، اما نشان ایستاده در کنار رادیاتور روی کاپوت به نقره ای تغییر کرد. رنگ نقره ای به طور رسمی در سال 2008 به پشت لوگو تبدیل شد، جایی که همچنان نماد تصویر برند مرسدس بنز است. فقط یک ماشین مرسدس را تصور کنید که آن ستاره سه پر نقره ای نمادین را در جلو ندارد.
 
طراحی لوگوی مرسدس بنز
لوگوی مرسدس بنز بیان خلاقانه یکی از قابل اعتمادترین و هیجان انگیزترین خودروسازان جهان است. آیا پس از الهام بخشیدن به نسل‌های مصرف‌کننده خودرو برای بیش از صد سال، آیا هویت برند آینده مرسدس بنز به ایجاد جذابیت بصری ادامه خواهد داد که بسیاری از افراد آن را می‌شناسند و به دیدن آن عادت کرده‌اند؟
 
حتی ممکن است بپرسیم، "آیا هویت های برند آینده با اخلاق و کیفیتی که همه ما می شناسیم و دوست داریم مطابقت دارد؟" ما باید در چند سال آینده بفهمیم. طراحی لوگوی آنها تقریباً یک قرن است که با مخاطبان خود طنین انداز شده است و طراحی لوگوی جدید آن هر دهه که منتشر می شود قلب و ذهن مصرف کنندگان را مجذوب خود کرده است.
 
 
 
چه به اولین هویت برندشان در سال 1902 نگاه کنیم که نام مرسدس را نشان می داد، لوگوی سه پر با تاج گل 1926 یا لوگوی نقره ای بازتعریف شده 2008، مرسدس با طراحی لوگوی عالی خود شخصیتی منحصر به فرد را در صنعت خودرو ایجاد کرد. .
 
هویت برند مرسدس از ایالات متحده گرفته تا اروپا تا جنوب صحرای آفریقا تا شبه قاره هند یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها بر روی زمین است. ما فقط امیدواریم که با ادامه سالها (و طراحی لوگو) در آینده، موفقیت به دست آمده این شرکت ادامه یابد.

منبع: https://blog.logomyway.com/mercedes-logo-history/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *